Bútľavé reči #7 - Propagovaný príspevok

Pekný deň prajem, dnes som si pre Vás pripravila článok z trošku iného súdka. Všetci sa stretávame s reklamami všade na internete či propagovanými príspevkami.
Mala som voči tomu trošku odsudzujú prístup, keďže platiť si za to aby si ma ľudia všimli a aby sa moje príspevky ukázali fanúškom, ktorý sledujú moju tvorbu je trošku blbé. Ale tak som to najskôr skúsila na FB, kde sa moje fotky ukážu už málokomu a ledva to vytiahnu na 10 likov, čo je nemysliteľné pri skupine viac ako 4 000 ľudí. Dala som si propagovať fotku svojich starkých na 3 dni za 5euro a nárast propagácie bol zrazu enormný. Samé komentáre, likes a všeličo možné a fotka mala zrazu 500 likov.

A tak som sa to rozhodla vyskúšať na instagrame, kde trávim omnoho viac času a kde nájdete moje kompletné portfólio a taktiež kúsok z osobného života.
Na skúšku som si vybrala fotku s Ráchel, ktorá mala obrovský úspech aj bez nejakej platby a bola to fotka s najvyšším počtom likes na mojom profile za celú existenciu a tak, veď jej ešte dopomôžeme.


Je to jednoduché, dáte propagovať príspevok a už si len vyberiete čo je vašim hlavným cieľom, ja som dala profil a web, vybrala som si vekovú kategóriu a taktiež aj oblasť, čo som dala celoslovenské.
Prvé výsledky prišli až po niekoľkých hodinách a potom sa to začalo len a len zvyšovať. Zaplatila som ti propagáciu na tri dni v hodnote 6euro. Za tú sumu sa na fotke zvýšilo počet likov dvojnásobne a pribudlo mi za tri dni viac ako 70 followerov (neviem koľkí boli len na základe propagácie).
Keď som priebežne sledovala komu sa fotka páči, objavili sa tam aj osoby, ktoré berú popredné priečky na slovenskom instagrame čo ma veľmi potešilo, ale bez tejto propagácie by sa zrejme k mojej tvorbe nedostali.
Štatistika pred propagáciou


Následne propagácia a nárast na mojom profile. 



                              

 




Preto na záver hodnotím, že je to v celku fajn vec ale nebudem ochotná za to platiť pravidelne, skôr ak budem mať nejakú fotku, s ktorou sa budem chcieť skutočne pochváliť svetu a aby bola viac ocenená.
A na záver, peniažky Vám z účtu nestiahnu hneď ale približne do 30 dní.

A čo vy ? Čo si myslíte o propagácií príspevkov ?

Komentáre

  1. Není se co divit, tahle fotka je nádherná, (krom toho, že jiné fotky této slečny jsem už viděla i jinde a myslím, že hodně úspěchu získá i její přirozená krása). Co se týče té propagace - já s tím osobně stále hrozně bojuji. Pořád věřím v to, že fotky lze propagovat i bez vynucených plateb a reklam, i když je to v poslední době stále těžší. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rachel je momentálne fenomén s ktorým chce každý fotograf spolupracovať a najlepšie na tom je že aj napriek tomu je milá a fotiť s ňou že vždy zábava a je to vidieť aj na fotkách, že nie su nejako silené a fotky majú dobrý dosah už len vďaka nej.
      Propagácií som sa aj ja dlhý čas vyhýbala, ale chcela som vyskúšať ako to vlastne funguje a podať svoj postoj aj ostatným, teraz som to skúsila ešte raz na menej atraktívnu fotku a ten dosah nebol taký ako pri Ráchel, čiže ak chce človek dobrú reklamu musí mať aj dobrý produkt a radšej ostanem verná ľuďom, ktorý si moju tvorbu našli samu ako si platiť za tých, ktorí to neocenia :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky