Foto výbava alebo čím a ako fotím I.


Ahojte, dnes vám priblížim svoju foto výbavu a čo pri fotením používam takmer neustále :).




Základom je foťák. Tým mojim je NIKON D90. Je to super mašinka. Keď som si pred troma rokmi vyberala foťák bola som jednoznačne za tým Nikon. No skúsenosťami som prišla na to, že štýl môjho fotenia si skôr vyžaduje Canon. Myslím si, že canon je skôr na umelecké fotky. Má krajšie farby, lahodnejšie oku. Pričom Nikon je  ,skôr na športy a veci v pohybe. Všetko čo vám napíšem, je môj názor na objektívy, značku a podobne :)




Teraz trošku technickejšie parametre: Nikon D90 je 12,3 megapixelová digitálna zrkadlovka spoločnosti Nikon. Model je určený pre profesionálnych používateľov, nahradil typ Nikon D80. Medzi niektoré z vylepšení modelu D90 oproti modelu D80 sú rozlíšenie 12,3 megapixelov, schopnosť rozšírenia svetelnej citlivosti, živý náhľad a automatická oprava bočnej chromatickej

 aberácie. Model D90 je prvou digitálnou zrkadlovkou, ktorá ponúka nahrávanie videa, s možnosťou nahrávania v kvalite HD 720p s mono zvukom pri 24 snímkoch za sekundu. D90 má vstavaný motor automatického zaostrovania, ktorý znamená, že na ňom funguje automatické zaostrovanie aj so staršími objektívmi, ktoré nemajú vstavaný motorček.



Pri kúpe som k telu dostala objektív Nikkor 18–105 mm 1:3,5–5,6G. Tento objektív používam skôr, keď je vonku dobré svetlo, že mi stačí mať iso 1OO a vonku je krásne. Dosť často ho používam ak fotím portréty kde chcem mať poriadne rozmazané pozadie alebo na detailnejšie veci.


Fotografia fotená 18-105mm




Ďalší objektív, ktorý nájdete v mojej výbave je Nikkor 50mm f1.8g af-s. Je to klasický svetelný objektív, ktorý je dobrý na fotenie portrétov a samozrejme ak nie je veľmi dobré počasie. Dosť často ho používam na fotenie umeleckých nápadov alebo aj na nejaký portrét. Keďže týmto objektívom sa približovať nedá, je to pevný objektív. 



Fotené 50 mm

Ďalšou neodmysliteľnou vecou, ktorú používam je odrážka. 
Zaobstarala som si odrážku 5v1. Je to asi jedna z najlepších 
investícií na fotenie. Najčastejšie používam striebornú časť 
ktorá krásne pleť osvetlí a vyváži a potom bielu (akoby natiahnutú látku), 
keď svieti priame slnko tak mi to urobí tieň na modelke a tak nemá tmavé miesta na tvári, a to hlavne pod očami :) 






Ako som už na začiatku spomínala, všetko čo píšem je na základe môjho názoru a ako ja tieto veci používam :)


V ďalšom pokračovaní nájdete tipy a triky ako urobiť vaše fotky originálnymi.










Komentáre

Obľúbené príspevky