TFP a ako si vyberám modelky :)

Ahojte,


po dlhšej odmlke som sa rozhodla napísať kratší-menší článok o tom čo vlastne to TFP, konkrétne je a potom ako si vyberám dievčatá na TFP fotenie mojich projektov :)
Keďže mi začal pred týždňom semester a všetko som si musela opäť podonášať na byt do Prešova samozrejme som zabudla nabíjačku na notebook, preto sa mi moje plány po dokončovať fotky asi z 10 fotení nepodarilo zrealizovať a taktiež žiaden nový článok na blog.

No keďže veľa ľudí, mi píše čo vlastne TFP fotenie (pričom som to písala už miliónkrát), vysvetlím to ešte raz :)




1) TFP fotenie, je tak povediac fotenie ZADARMO. Buď fotograf hľadá modelku, alebo len obyčajné dievča, ktoré sa mu hodí na fotenie, no modelka( budem to tak volať, aj keď dievčatá ktoré fotím nie sú profi modelky) si nesmie nárokovať na honorár za pózovanie a taktiež fotograf si nepýta peniaze za svoju prácu. Fotograf povie modelke, koľko upravených fotografií modelke pošle (ja posielam okolo 10 fotografií) , no nikdy sa neposielajú všetky odfotené zábery, pokiaľ sa na tom vopred nedohodnú obe strany. Keďže modelka nezaplatila fotografovi, nemá právo použiť fotografie na komerčné účely bez súhlasu fotografa a taktiež naopak. Ja osobne mám potvrdenia, ktoré mi dievčatá podpíšu, že súhlasia s podmienkami fotení.

Pri fotení TFP, je možné dohodnúť sa na spoločnej cene. Napr. ak sa fotí nejaký nákladný projekt, kde je potrebné požičanie šiat alebo rôznych doplnkov, poprípade modelka preplatí fotografovi cestu a podobné detaily :)

2) Ako si vyberám dievčatá ?

Dosť často sa mi stáva, že idem po ulici a všímam si dievčatá, ktoré sú zaujímavé a trošku odlišné od ostatných. Potom si zistím ako sa volajú :D a napíšem im ponuku na facebooku, či by mali záujem o daný projekt, lebo sa mi naň hodia :)
Potom si hľadám tak, že si pozerám like na fotky a prezerám si dievčatá, ktorým sa moja tvorba páči a podľa toho si nájdem novú tvár na fotenie :)
No a nakoniec, si dám status na fb alebo príspevok v TFP skupinách kde napíšem, čo presne hľadám a o aký projekt ide :)

Ak máte záujem so mnou spolupracovať, pokojne mi napíšte na fb - Dia Kirschner, kde mi pošlite svoje fotografie, portrét a celú postavu :) možno práve TY ! sa mi hodíš do nových vecí :)


Peknú nedeľu :)


Komentáre

Obľúbené príspevky