Bútľave reči #1 - Výpovedná hodnota umenia

Ahojte, urobila som si novú rubriku s názvom Bútľave reči. Urobila som to preto, aby som vám napísala zopár svojich silných myšlienok alebo vyjadrila svoj názor na tento čierno-biely svet (nenarážam na žiadnych prisťahovalcov!!! ) .

Tak dnes si povieme čo to o vnímaní umelcov. Pozor to všetko je len môj názor, ako si to ja predstavujem vo svoje hlave, takže pokiaľ si neviete vytvoriť svoj vlastný postoj k veci tak to radšej ani nečítajte.
Umenie, ja osobne si myslím že v tejto dobe ide pekne do ...., pýtame sa prečo ? Buď preto, že je trh už presýtený a človek nevie nájsť niečo čo by ho zaujalo a povedal by si to je pekné, no prečo sa nezastaviť aj nad inými vecami a povedať fuj to je také škaredé, že sa mi to až začína páčiť ? (Začínam umením preto, lebo tým sa dostanem k foteniu. ) Sama neviem čo chcem písať , lebo toľko veci ma napadá ako že si už neviem kúpiť ani poriadne tričko v obchode lebo tá potlač čo sú na nich sú tak otrasné, že radšej chodím celý rok len v bielom alebo čiernom tričku bez potlačí lebo je mi z toho zle. No a teraz koho je to chyba ? Toho dizajnéra ? Že urobil dizajn trička vo veľkosti bábiky na hranie a v strede je #selfie. Myslím, že nie. Je len nútený urobiť to čo sa bude predávať a nie ukázať svoj potenciál pre danú pozíciu.
Dostávame sa teoreticky ku výpovednej hodnote umeleckého predmetu. Študujem estetiku, mala som skúšku z teórie estetiky (dosť ťažký predmet, aspoň pre mňa). Učiteľ (neviem si zapamätať tie ich mdr prdr a neviem jaké mudrliny), sa ma pýta ako by som zachytila emóciu aby som mu ju ukázala. No čo ja múdra hneď, šak fotkou ne?! No a on na mňa, ten pohľad, určite ho poznáte, že čo ? A ja no neveríte že moja fotka má výpovednú hodnotu? Že keď sa na ňu pozriete, že presne budete vedieť o čo ide ? Že sa dokážete vcítiť do toho čo má vypovedať ? Ukázala som fotku Agónia, kde môj Jakub krvácal z hrude a keď na ňu pozrel, pozrel na mňa a povedal len B, pekné prázdniny a ja na to pohľad ala Thug life :D fotenie ma zachránilo na skúške wuííí.
A zase pokračujeme, prečo by som mala ja fotiť fotky v ktorých sa dokáže človek nájsť a pocítiť dej a emócie, ktoré sú na fotke zachytené ??? No preto aby mal, estetický zážitok. Aby sa v jeho vnútri niečo pohlo a zamyslel sa nad umením. To nemusí byť len fotka ale hocičo iné.
Z toho všetko vyplýva umenie, fotenie je pre mňa všetko. Ak si myslíte že chcem na tom zarobiť to sa mýlite. To čo sa mi na fotení podarilo zarobiť mi ešte stále nevykrylo náklady a ani tak skoro nevykryje pokiaľ si ľudia neuvedomia, že fotenie je služba tak ako každá iná a kupujú si umenie, ktoré majú navždy a nie rožok ktorý ráno zjedia a večer ho v tele už nemajú. V umení ukazujem rôzne emócie, situácie. Či už reálne alebo fantasy ale aby to na človeka zapôsobilo.
 Mala som teraz také to obdobie fotenia, portrét, úsmev nič viac. Ale bolo to len kvôli objednávkam a taktiež málo dievčat alebo skôr osôb je v okolí SL, ktorý by sa nebáli so mnou spolupracovať. Ale teraz sa to mení , píšu mi ľudia :D wuhúúú sa teším či budú odhodlaní keď im vypíšem podmienky.

No a tým som chcela povedať, že umelci nie sú nejako extra cenení. Nie žeby to bolo niekedy ľahšie ale aspoň mali nejaké miesto. Ale dnes je ich veľa a aj ten, ktorý má fakt talent a je dobrý sa nikam nedostane lebo buď k tomu nemá podmienky alebo to lepšie, kontakty. A preto umelcov treba podporovať, kúpiť si ich výtvory alebo len ich pochváliť ani neviete čo to pre nich znamená, keď zistia, že ich hodiny driny sa vyplatili a na niekoho zapôsobili. A u nás na Slovensku určite. Kde sa každý pozerá len za peniazmi a nehľadí na proces výroby a výsledok.


Toť vše na dnes, ak by ste chceli nejakú konkrétnu o ktorej by som mala písať pokojne koment alebo na ask - TU !
pekný víkend.

Komentáre

Obľúbené príspevky